OIkokadun pihakatu ja autot

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
arkkivahti

OIkokadun pihakatu ja autot

Viesti Kirjoittaja arkkivahti » 25.07.2013, 11:48

Olen työhuoneeni ikkunasta - siirettyäni yhden työpisteeni ikkunan ääreen - havainnut, kuinka vähän autoilijat enää kunnioittavat pihakatua. Oikokadulla tuo kadunpätkä on muutenkin jo kulahtanut, penkit ja pöydät vinksin vonksin ja sään kuluttamia. Yksi penkkiryhmä on jopa sijoitettu aivan väärin lehmuksen alle - sitä ei puun pudottaman liimamaisen töhnän vuoksi voi käyttää. No; joka päivä pihakatualueelle pysäköidään. Ihmiset tulevat pihakatuosuuden taloihin kylään ja jättävät autonsa ulko-ovien eteen - vaikka katu EI ole pysäköintialuetta. Yhä useammat tulevat kääntämään autonsa nimenomaan pihakadulle, koska Oikokadun mutkan pysäköintikieltoalueella kadun kääntöpaikalle pysäköidään jatkuvasti autoja. Sen pitäsi olla vapaana kääntymistä ja pelastusliikennettä varten, mutta moni uusista asukkaista ei pätkääkään välitä muiden turvallisuudesta. Työmiesten autot ovat myös pihakatualueella aamusta iltaan.

Katualue vaatisi kohentamista ja monenlaisia toiminnallisia uudelleenjärjestelyjä. Vanhojen ihmisten ja asukkaiden tapaamispaikka Kirstianinkadun ja Oikokadun risteyksessä on häpeällisen surkeassa kunnossa, vaikka se on sosiaalisesti erittäin tärkeä.

Koiria käytetään tarpeillaan jopa hoidetuilla istutusalueilla. Osa koirista on irti, mikä on kaupungin järjestyssäännön vastaista.

Tämän lyhyen viestin kirjoittamisen aikana useampi auto on liikkunut pihakatualueella, pysäköity tai ollut muuten vaan keskellä jalankulkijoille, leikkiville lapsille ja ylipäätään asukkaille varattua aikaisemmin autotonta aluetta.

arkkivahti

Vs: OIkokadun pihakatu ja autot

Viesti Kirjoittaja arkkivahti » 25.07.2013, 11:50

Arkkivahti vielä: luiskahi julkaisuun ennen oikolukua eli sisältää kirjoitusvirheitä - pahoittelut. Asia tulee kuitenkin ymmärretyksi.

Veli-Heikki Klemetti

Viesti Kirjoittaja Veli-Heikki Klemetti » 25.07.2013, 13:10

Pihakadun laittomasta pysäköinnista, kalusteiden huonosta kunnosta, lasten keinuhevosen paluttamisesta sekä Kristianinkadun päädyn penkkien asettelusta on ilmoitettu rakennusvirastolle useita kertoja alkuvuoden aikana. Patistin äsken virastoa toimimaan puutteden korjaamiseksi.

Tämän kaltaisista asioista voi kuka tahansa ilmoittaa HKR-palvelunumeroon 093109000.

arkkivahti

Viesti Kirjoittaja arkkivahti » 25.07.2013, 13:21

Mielestäni on myös aika miettiä kadun uudenlaista jäsentelyä ja aktivoinita asukkaita paremmin palvelevaksi - ja myös pysäköintiä, mikäli tarve nyt olisi drastisesti lisääntynyt. Koaka olen hieman lomalla en ryhdy toimenpiteisiin juuri nyt mutta olen myöskin soittanut rakennusvirastoon. Minua autot eivät haittaa, mutta reikepysäköinti vaikuttaa kadun ilmapiiriin ja käytettävyyteen.

Vastaa Viestiin