Monet eivät halua asua Helsingissä

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
Elinkelpoinen Suomi vai ei

Monet eivät halua asua Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Elinkelpoinen Suomi vai ei » 13.02.2009, 13:31

\"Kyllä Helsinkiin mahtuu ihmisiä, Suomalaisilla pitää olla oikeus kaupunkiin ja urbaaniin elämäntapaan.\"

Milloin on oikeus, milloin ei, jännää. Missähän taivaassa oikeudet on päätetty, ne tuntuvat olevan aikamoinen sekamelska.

Ei kannata projisoida omia haluja muihin, monet täällä asuvat eivät haluaisi asua Helsingissä. Heillä on usein mnökki kotikonnuilla, siellä voidaan asua pitkiäkin aikoja.

Täällä ollaan usein pakosta, kun työpaikkaa ei kotikulmilta löydy.

Eräs lomalta palaaja junassa ihmetteli, että mitä kummaa hän Helsingissä tekee 31 neliön asunnossa Kalliossa...

Hän haaveili paluusta muistaakseni Vaasaan, jos työtä löytyy.

\"Kyllä täällä pitäjiä löytyy niille, joita ei kaupunkiympäristö kiinnosta.\"

Eikö Suomi haluta lähes tyhjentää, siltä ainakin vaikuttaa, kun lukee monien kommentteja.

Minusta ihmisillä on oikeus asua lähellä kotikontujaan, jossa lähisuku voi auttaa kasvavaa perhettä ym. ym. tai jos yksinäinen sairastuu, läheiset voivat auttaa siinäkin tapauksessa.

hASSUA

Vs:Monet eivät halua asua Helsingissä

Viesti Kirjoittaja hASSUA » 14.02.2009, 14:45

Mitä sitä pohtimaan, sen kun muuttaa pois, ehkä näin asuntojen hinnatkin laskisivat Hkissä. Hinnathan ovat korkeat kysynnän takia. BTV, Kallioon on enemmän halukkaita asumaan kuin sieltä pois

Vaistonvarainen eka tokaisu,

Viesti Kirjoittaja Vaistonvarainen eka tokaisu, » 14.02.2009, 19:45

niin ei tarvitse pitkään miettiä vastauksia, vastaukset tulevat kuin konepistoolin suusta, mutta kannattaisiko kuitenkin välillä miettiä eri näkökulmia tasi paremmin esitettyjä kysymyksiä...

Tokaisuilla ei taida pitkälle potkia.

Stadilainen

Viesti Kirjoittaja Stadilainen » 15.08.2009, 12:51

Jepjep - löytyy myös meitä koko ikänsä Helsingin kantakaupungissa asuneita :-)
Ja me tosiaan halutaan asua kotikonnuillamme!
Erityisesti itse rakastan Kruununhakaa, jossa olen ollut vuodesta 1990...eikä mitään hinkua mihinkään muualle!

Helsinki on kotini

Viesti Kirjoittaja Helsinki on kotini » 22.08.2009, 18:05

Samat sanat. Tämän kaupungin asfalttiin olen kasvanut kiinni enkä pois lähtisi edes paremman työn/ilmaisen omakotitalon takia.

Ymmärrän toki maalta muuttaneiden kaipuun takaisin lapsuuden maisemiinsa. Hassua siitä on kuitenkin täällä mekastaa...

......

Viesti Kirjoittaja ...... » 10.03.2014, 14:47

[quote="Helsinki on kotini" post=627]Samat sanat. Tämän kaupungin asfalttiin olen kasvanut kiinni enkä pois lähtisi edes paremman työn/ilmaisen omakotitalon takia.

Ymmärrän toki maalta muuttaneiden kaipuun takaisin lapsuuden maisemiinsa. Hassua siitä on kuitenkin täällä mekastaa...[/quote]

Mielipiteen kertomista, eikä mitään hassua mekastamista. Toki mielipiteensä saa kertoa missä tahansa, täälläkin.

Vastaa Viestiin